Monday, 21 November 2011

Kau mengalir bagaikan hujan

Assalamualaikum..

Semalam merupakan hari terakhir Mira bermaharajalela di rumah. Bangun ikut suka hati, makan ikut sedap tekak, bermanja dengan ibu dan bertekak dengan adik. Pagi-pagi lagi da bangun bukan sebab excited nak balik uitm tapi sebab BARANG TAK SIAP PACKING LAGI! Nampak tak Mira malas nak balik uitm ni? Memang berat sangat hati ni nak keluar dari rumah. Berat sangat hati ni nak pergi belajar. Mood, semangat, mana awak? Kenapa awak tak muncul-muncul lagi? Dulu awak la yang berkobar-kobar bila sem nak start tapi sekarang???

Ohhh.. Bosannya! Korang nak tau? Masa hantar ibu dan ayah dekat kereta (lepas da angkut barang masuk bilik) Mira salam ibu, salam ayah dan tiba-tiba....






Mira menangis! Ibu dan ayah pown sama. Terdengar lagi nasihat-nasihat dari mereka sama masa mereka hantar Mira 4 September 2011 aritu. Ibu, ayah... ibu, ayah tau kan anak ibu ayah ni tak kuat? Ibu ayah tau kan anak ibu ayah ni lemah? Mira perlukan semangat! Tapi mana Mira nak dapat semangat tu??


Syunk.. syunk da mengubah semuanya. Syunk buat ibu ayah menangis depan kte. Syunk buat kte menangis depan mereka. Syunk buat kte menangis depan orang ramai. Syunk, kte malu.... Tak nak menangis lagi. Wahai air mata, berhentilah dari terus mengalir.

Syunk.. Hidup kte sekarang dah berubah. Pagi tadi takde sape kejut suruh kte bangun. Takde sape text sebelum pergi kelas. Takde sape bagi kata-kata semangat sebelum masuk kelas. Takde sape text lepas habis kelas. Takde sape text suruh pergi makan. Takde sape nak marah-marah suruh breakfast. Syunk.. Kte rindu.. Kte rindu nak dengar suara yunk. Kte rindu nak dengar yunk marah-marah. Kte rindu nak buat yunk merajuk. Kte rindu nak pujuk yunk. Kte rindu nak merajuk dengan yunk. Kte rindu nak yunk pujuk. Kte rindu nak dengar syunk cakap "yunk... i miss u". Kte rindu nak dengar syunk cakap "yunk.. i love u" Kte rindu nak dengar syunk cakap "jangan lupa kte ye". Kte rindu nak dengar yunk cakap "yunk.. kte sayang yunk sangat-sangat. Tak sabar nak jumpa" . Kte rindu yunk..... Yunk.. kte rindu yunk.... Jom kita jumpa. Bila kte nak jumpa? Kte tak nak tengok gambar yunk. Kte tak nak peluk bantal tu lagi! Kte nak jumpa yunk. Kte nak tengok muka yunk depan-depan. Kte nak dengar suara yunk. Nak dengar suara yunk yang romantik tu!!

Syunk.. Kenapa diorang jahat sangat? Kenapa diorang suruh cari pengganti? Syunk, kte tak nak! Kalau diorang mungkin boleh dengan mudah untuk dapatkan pengganti tapi bukan kte. Kte tak mudah nak cakap sayang dekat lelaki lain. Kte tak mudah nak sayang lelaki lain. Apatah lagi untuk mencintai lelaki lain? Tak syunk.. Syunk kenal kte kan? Kalau syunk boleh sayang dan cinta kte sampai mati, kte pown nak buat benda yang sama boleh? Boleh la syunk.. Boleh ea..

Syunk.. semalam kte tak boleh tidur. Nak berjaga sampai pagi tak berani. Tengok roomate semua dah tidur. Kalau syunk ada, mesti syunk teman kte kan? Macam dulu tu... Penat ke letih ke syunk sentiasa ada untuk kte. Sekarang takde sape nak teman kte 24hours! Yang sudi teman hanya air mata.. (T_T)








(AL-fatihah buat arwah Ahmad Zakwan bin Patah Raji)
p/s: Mira taknak pengganti! Tolong jangan tanya pasal pengganti..

No comments:

Post a Comment